..toch enige vertraging, maar niet getreurd.. - Reisverslag uit Haaksbergen, Nederland van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu ..toch enige vertraging, maar niet getreurd.. - Reisverslag uit Haaksbergen, Nederland van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

..toch enige vertraging, maar niet getreurd..

Door: doge

Blijf op de hoogte en volg Harry

11 Juni 2014 | Nederland, Haaksbergen

Eerste Pinksterdag lekker geluierd, het was eigenlijk ook te warm om iets te doen. Maar toch kon ik het niet laten om de volgende dag de racefiets te pakken voor een heerlijk rondje met de club in de afgekoelde omgeving. Aanvankelijk nog stijf, kwam er tegen het eind warempel nog een eindschot uit. Maar daarna moest ik toch echt aan de bak om op woensdag 11 juni te kunnen vertrekken.

Noodzaak bleek het om nog even mijn fietsketting goed schoon te maken en in te olien. Ook het ritueel van het inpakken van de fietstassen moest efficienter kunnen; de markering van Links en Rechts, zowel voor als achter moest worden hersteld. En super snel drogende sokken moest ik hebben..
Maar allereerst heb ik mijn nieuwe website aangelegd: www.doge.waarbenjij.nu. Ook dat bleek weer even wennen, net zoals werken op een Ipad. Maar het is gelukt, zoals je ziet. Waar het heen gaat?

Ik heb gekozen voor een fietstrip naar Venetie, met een oversteek vanuit Istrie. Ik fiets een deel van de Limes 1-route, gemaakt door Clemens Sweerman. Deze loopt langs de noordgrens van het Romeinse Rijk, vanaf Katwijk naar Regensburg, om uiteindelijk via Wenen, Budapest en Gyula helemaal uit te komen Constanta (aan de Zwarte Zee). Maar dit traject begin ik in het Duitse Xanten, destijds ook een belangrijke Romeinse garnizoensplaats. Zo volg ik deze grens, lopend langs Rijn, Mainz en Donau. Bij Passau volg ik de rivier naar Salzburg. Daarna maak ik gebruik van een deel van de Midden-Europa-route Deel 2 van Paul Benjaminse en rijd ik via Spittal, Villach naar het Italiaanse Tarvisio. Daar beslis ik, afhankelijk van de omstandigheden, welk vervolgtraject ik ga nemen: de Italiaanse route langs de Dolomieten of de Sloveens/Kroatische route naar Istrie om vanuit Porec de Adriatische Zee over te steken naar mijn einddoel Venetie. Wanneer ik daar aankom, weet ik niet. Het is de bedoeling dat ik daar mijn bepakte fiets achterlaat om door Soetens Fietstransport naar huis te laten brengen. Zelf pak ik het vliegtuig of de trein, afhankelijk van de mogelijkheden.

Dinsdag nog even op de racefiets voor een rondje in het Duitse achterland. Een mooi en snel rondje van 60 km. En aangezien ik komende maandag ergens in Duitsland mijn 69e verjaardag hoop te vieren, trakteerde ik nu maar alvast. Met twee bijzondere taarten, gebakken door mijn buurvrouw, banketbakker van beroep. 'Eens een keer wat anders dan appelgebak', dacht ik hardop, terwijl ik ieder zag smullen. Daarmee een tip gevend aan anderen als zij eens gebak nodig hebben.

Dan krijg ik een onverwachte tegenvaller bij het gereedmaken van bovenstaande route voor mijn GPS. De eerste lange track - ook na filtering - bestaat al uit meer dan 20 tracks, zodat mijn GPS al meer dan vol is. Hulp van Henk is noodzakelijk. Om een lang verhaal kort te houden: hij lost het op met de invoeging van ACTIVE LOG. Maar slechts 3 van deze LOGS laten de route op mijn GPS zien, de rest blijft onzichtbaar. Daar wordt vanmiddag aan gesleuteld, ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt.

Aldus ga ik nu de allerlaatste voorbereidingen treffen voor mijn feitelijke vertrek, morgen, donderdag 12 juni. En mijn kinderen en kleinkinderen dag zeggen.

  • 12 Juni 2014 - 19:16

    Betsy:

    Mooie, veilige reis!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 20228

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: