Een Alt in Koln bestellen is vloeken in de kerk. - Reisverslag uit Mehlem, Duitsland van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Een Alt in Koln bestellen is vloeken in de kerk. - Reisverslag uit Mehlem, Duitsland van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Een Alt in Koln bestellen is vloeken in de kerk.

Door: Doge

Blijf op de hoogte en volg Harry

15 Juni 2014 | Duitsland, Mehlem

Het was niet meer zo warm als gisteren. Dat heeft zo zijn voordelen: netvlies heerlijk en het put je minder uit. Zo kon ik lekker opschieten. Naar Neuss ging het, dwars er doorheen, dan werp je een blik op een mooie kerk, maar je neemt niet de moeite om die nader te bekijken. Via Sturzelberg en Rheinfeld kom ik langs Leverkussen en dan ben ik in Koln, pal bij de Dom. En die moet ik zien. Vies zwart, nog steeds,p. En een massa mensen overal vandaan. Ik heb niet echt genoten, misschien ben ik wat verzadigd bij het zien van dat soort dingen. Daarom bestelde ik maar eens een Alt en dat had ik niet mogen doen volgend de ober. In Koln tronken wir Kolsch ! Zei hij, alleen noordelijker drinken ze Alt. Het is kennelijk vloeken in de kerk. Alweer wat geleerd dus. Via het industriegebied van Wesseling kom ik in Bonn, de voormalige hoofdstad van de BRD. Een paar foto 's gemaakt, toen weer verder, Bad Godesberg voorbij en een camping opgezocht: in Mehlem. Gelukkig had ik al een spekpannekpek gegeten, want op de camping was niks. Wel kon ik er lekker slapen na 107 km.

  • 16 Juni 2014 - 00:15

    Wim Ten Vaarwerk:

    Alt bist du schon ! Van harte proficiat Harry en drink met recht een Alt. Ik proost vanaf hier op je verjaardag.

    Groet vanuit Hengelo van Irene en mij,

    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 20281

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: