Een onmogelijke rit naar Salzburg - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Een onmogelijke rit naar Salzburg - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Een onmogelijke rit naar Salzburg

Door: Doge

Blijf op de hoogte en volg Harry

27 Juni 2014 | Oostenrijk, Salzburg

Wielervrienden, buren, kennissen, familie: allemaal hartelijk bedankt voor de reacties! Ja, het gaat goed met me, geen enkel euvel aan lijf en leden. Ook (nog) geen pech gehad, gelukkig. Al dagen rijd ik over grawel voornamelijk, nog geen lekke band gehad..
Ik zit nu in Salzburg, de stad van Mozart. Alles hier ademt zijn geest, hoewel hij zelf niet zoveel van de stad moest hebben vanwege de benauwende sfeer en mentaliteit. Gisteren ben ik er aangekomen. Vroeg vertrokken in Obernberg en laat hier aangekomen. Een slechte rit van precies 100 km.. Grawel, omleidingen, ophouden van fietspaden die aan de andere kant van de weg ergens weer verder gaan, onmogelijke bochten met plots een loodrecht stuk. Een leuke route zocht ik, weg van de snelweg, proberen een Radweg op te pikken. Een boer wist een mooie route, niet te veel klinkwerk. Nou, dat heb ik geweten! Twee klimmen van elk een half uur in het op een na kleinste verzet. En daarna glij je zo lekker op deze stille wegen door de flauwe bochten. Heerlijk!
Maar het schiet niet op, ik wilde immers Salzburg bereiken. Na Eggelsberg nog 50 km. Toch ga ik de snelweg op, de 156, zoals mijn GPS steeds aangaf. Wat een verschrikking! Soms een fietspad, dan weer niet. Grawel, beton of asfalt, het maakt niet uit. Op de snelweg zelf schiet het lekker op, maar dat is niet alles: van het langssuizende verkeer wordt je knettergek. Maar het is gewoon niet anders. Soms er even af voor een plaspauze of een halt bij een Turkse pizzeria. Dan weer verder. Zo kom ik Salzburg binnen en volg mijn GPS.. En ik kom naadloos bij de camping in Salzburg Noord, op Camping Sam.
Verder ben ik dan ook niet gekomen. Toen ik me had geïnstalleerd, was het te laat om nog naar het centrum op 5 km afstand te gaan. Had er ook geen zin in trouwens. Maar gelukkig is er internet.

Zo meteen breek ik op en bekijk het centrum als nog. Om dan verder te trekken. Jullie horen nog van mij, groeten!

  • 27 Juni 2014 - 13:50

    De Buurtjes Van 36:

    Hoi Harrie,

    Na met veel plezier je verslagen gelezen te hebben, dacht ik bij mij zelf: Die harrie schiet al aardig op.
    Ik kan het mij voorstellen dat je lekker geniet van sommige streken. Mooie uitzichten en lekker eten.
    Over lekker eten gesproken, Betsie gaat vanavond aan de roti en als ze dan nog trek heeft een stuk banoffeetaart. Zo'n verrukkelijke taart die de smaakpapillen strelen. Belangrijkste ingredienten BANAAN EN TOFFEE. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat ze niet goed verzorgt wordt. HAHAHA.
    Hoe dan ook. Nog heel veel plezier tijdens je tocht en ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 27 Juni 2014 - 21:50

    Dick Sengers:

    Hoi Harry!,

    Thea en ik zijn nu in Cordoba, nog 3 dagen en dan zit het erop ( Sevilla). Anders dan jij heb ik geen 'waar ben jij nu' gebruikt maar mijn vrouw maakt een dagverslag dat we versturen naar een groep postadressen. Ik heb jou en diverse dinsdag/vrijdagfietsers in de groep gezet maar diverse adressen bleken verouderd.

    Wens je heel veel fietsplezier net als wij en vooral goed weer!

    Groet
    Dick en Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 20236

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: