Uit de bergen naar de zee: Porec. - Reisverslag uit Poreč, Kroatië van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Uit de bergen naar de zee: Porec. - Reisverslag uit Poreč, Kroatië van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Uit de bergen naar de zee: Porec.

Door: Doge

Blijf op de hoogte en volg Harry

05 Juli 2014 | Kroatië, Poreč

In alle vroegte werd wakker geblaft door honden. Daarna begonnen de vogels te fluiten. Kortom: ik heb slecht geslapen. Ik kon pas vertrekken om.9 uur, want ik moest nog betalen. Toen ik dat opmerkte, moest ik 25 euro betalen. Ze hebben echt geen verstand van prijzen, ze doen maar wat.. Toch kreeg ik er nog 10 euro af, leek mij redelijker. Toen naar een winkeltje, wat een behoorlijke supermarkt bleek te zijn. Iets te eten moest ik hebben. Dan op weg. Door het dorp heen. Dan gaat het verdorie al weer omhoog. Weer omlaag, weer omhoog. Maar de verhogingen worden minder frequent. Tot dat ik bij Visjan aan een stuk aan het dalen blijf. Wolken hangen, het begint te regenen. Ik moet ook eten. Bij een kerkhof schuil ik onder een paar dichte cipressen. Droog. Dan daal ik Porec binnen, regelrecht door het centrum. Drukte. Ik zie de zee, ik stap af, loop langs het water, vraag voor info een souvenirverkoper. Hij raadt me af om een dag met de bus naar Optija te willen, je moet dan over Reika en daar zit veel extra tijd tussen. Hij stuurt me naar een reisbureau, daar koop ik gelijk een ticket voor een enkel naar Venetië. Vertrek Di. Morgen om 07.00 uur, met de Prince of Venice, een grote catamaran. Twee uur later ben ik dan in Venetië. Nu nog een camping, maar dat wordt zoeken. Dan zie ik Hotel Mauro staan, het hotel uit mijn infoboekje. Ik vraag naar de prijs, het goedkoopste kan me passen. En jawel, ik heb een kamer, dicht bij de haven waar mijn boot ligt te pronken en gefotografeerd wordt door menig toerist. Zo, dat is voor vandaag ook allemaal goed gekomen: onderdak, ticket, een paar dagen rust. En vanavond TV kijken naar Nederland -Costa Rica. Nog even flaneren langs de haven en op de boulevard, een pilsje er bij.. Ja wat wil een mens nog meer?

  • 06 Juli 2014 - 00:00

    Marieke:

    Geniet!!!!

  • 06 Juli 2014 - 10:48

    Harry Ten Vaarwerk:

    Hallo Lou en Wolfgangs,
    Hier vanuit Porec feliciteer ik jullie van harte met jullie 45 jarige huwelijk. Alle gezondheid gewenst, Harry.

  • 07 Juli 2014 - 11:03

    Felix:

    Alle respect voor deze trip.
    Wat een doorzetter ben jij.
    goede reis toegewenst en geniet er van.

    groeten
    Maria en Felix

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 20285

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: