Na de storm van maandag: onbegaanbare fietspaden - Reisverslag uit Oberkassel, Duitsland van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Na de storm van maandag: onbegaanbare fietspaden - Reisverslag uit Oberkassel, Duitsland van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Na de storm van maandag: onbegaanbare fietspaden

Door: Doge

Blijf op de hoogte en volg Harry

15 Juni 2014 | Duitsland, Oberkassel

Het is al weer zondagavond. Ik zi op dit moment op een camping in Oberwesel en 10 meter naast me stroomt de Rijn. Maar goed, daarover straks. Trouwens, allemaal hartelijk bedankt voor de reacties; het is altijd leuk om te bemerken dat mijn verhaaltjes op prijs worden gesteld en het doet mij goed te horen dat me met mijn reis meeleeft.
Afgelopen vrijdag reed ik XNten uit, naar de Furstenberg die kennelijk een belangrijke betekenis heeft. Vandaar naar Birten, waar ook al zo'n verhaal aan vast zit: de Noormannen hebben het geplunderd in in 880, tevens door de verplaatsing van de Rijn meerdere keren elders opgebouwd. Dan kom ik in Baerl, tijd voor koffie mit Kuchen, tegelijk een Traitionsbrot gekocht, voornamelijk bestaande uit roggemeel. Het bleek voortreffelijk! Dan door naar Moers, maar ik kom er aan het dwalen door de vel wegomleggingen, bovendien wist een oudere man mij de makkelijkste route langs de Rijn te vertellen. Mooi niet, dus! Via Rheinhausen ga ik richting Uerdingen en besluit om in Nierst te eten voordat ik doorfiets naar de camping in Lorick (bij Oberkassel).Onderweg had ik het al gezien: overal takken over de weg en omgevallen bomen. Maar hier was het ongehoord: de camping was aanvankelijk helemaal niet te bereiken, wegen waren afgezet. Volop improvisatie dus, ofwel lopen en de zware fiets met hulp over ongevallen bomen beuren! Caravans waren gekraakt, auto's vernield en huizen zwaar beschadigd. Allemaal naar aanleiding van een ongekend noodweer op maandag. TV kijken op de camping? Nee dus. Overigens is de camping een echte ballentent. alles is gekunsteld, hoewel het oude toiletblok schoon is. Wel heb ik een wasje kunnen doen en alles is al weer droog! Toch nog 82 km kunnen rijden..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 20310

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: