Een middeleeuws stadje langs de Inn: Obernberg am - Reisverslag uit Obernberg, Oostenrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Een middeleeuws stadje langs de Inn: Obernberg am - Reisverslag uit Obernberg, Oostenrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Een middeleeuws stadje langs de Inn: Obernberg am

Door: Doge

Blijf op de hoogte en volg Harry

25 Juni 2014 | Oostenrijk, Obernberg

Ik zit nu in Obernberg am Inn in Oostenrijk. Hoe ik daar gekomen ben bewaar ik voor morgenvroeg. Het is namelijk te donker geworden.. Maar alles is goed, maar mijn fiets ziet niet uit na wat regen op het grijs van de grawel..

Grusz Gott, daar ben ik weer. Goed geslapen, geen verkeer in de buurt, wel koud zo 's morgensvroeg. Alles is nog nat, maar de zon is aan het opdampen, het wordt vandaag zo te zien een warme dag.

Gisteren ben ik vertrokken uit de vergane camping in Deggendorf aan de Donau. De route had ik na de omleidingen gauw te pakken. Niederalteich, Winzer: koffie! Dan gaat het verder naar Hofkirchen, waar zuchtend en kreunend enkele boten voorbij varen in de nauwe vaargeul nu de Donau de laagste stand heeft bereikt sinds 2004. Zelfs een oude boot uit Bratislawa was er bij.. Het wordt rustig op de Radweg; het is geen fietspad maar van alles wat je aan weggetjes maar bedenken kunt. Bij Windorf leg ik aan op het eerste het beste terras, even uitblazen na een snelle rit over totaal ongelijkwaardige wegen. Passau is in zicht en ik minder vaart om de aanduidingen niet te missen. Zo kom ik over een fietspad dat me langs de te restaureren Kraftwerke over de Donau brengt. Best eng, al die grootsheid van watergeweld gigantische betonkolossen. Verder ga ik, Passau in. Cruises liggen op rij aangemeerd, schepen uit Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Slowakije. Het is een belangrijke stad aan de monding van de Inn. Natuurlijk moest ik even naar de binnenstad, waar ik enkele foto's heb geschoten van de Dom en het Rathaus. Dan pak ik mijn geparkeerde fiets aan de haven weer en ga verder. Voor de monding sla ik rechtsaf en weet na wat gekronkel in de oude steegjes niet meer voor welk water ik nu sta: is het de Donau of de Inn? Ik gok op de laatste, ook al vanwege de snelheid en de kleur van het water; zekerheidshalve vraag ik het na en bemerk dan dat ik opnieuw over een Kraftwerke moet om in Oostenrijk te komen op weg naar Wernstein en Scharding. Ik wil nu opschieten en neem niet de Inn Radweg, maar gewoon de grote weg. Dat gaat snel! Geen plotselinge klimmen meer, maar alles mooi geleidelijk en met langere afdalingen, zo'n 6 - 8 procent. Ik besluit een een camping verderop te zoeken, in Obernberg. Mijn GPS brengt mij er feilloos heen, hoewel het plaatsje niet op mijn schermpje verschijnt. Een stijle klim brengt me er in terecht. Het is een oud, klein en puur middeleeuws stadje, waar de tijd stil heeft gestaan. Een plaatje! Het pleisterwerk op enkele gebouwen noemt men de 'Modler' stijl. Zo wordt me gezegd door de waardin, die een authentiek restaurant drijft. Nu nog even naar de Spar, dan naar de camping aan de overkant: Camping Panorama, mooi gelegen, een paar Nederlanders, tegenover Bad Fussing, en Wifi aanwezig. Met dank.

Zo, nu opbreken en via Braunau langs de Salzsach naar Salzburg.
Doch eerst nog even de foto's..

  • 26 Juni 2014 - 13:23

    Paul Lieven:

    Hoi Harry,
    Het schiet al weer aardig op met de reis.
    Geniet van allesd wat je onderweg tegenkomt, ik benijd je echt.
    Suc6 met het verdere verloop, blijf gezond en hou je fiets heel !
    Tot ziens
    Paul L.

  • 26 Juni 2014 - 17:53

    Tonnie Wijlens:

    Hallo Harrie.

    Geweldig om te lezen, wat jij zoal meemaakt en beschrijft. Ik blijf je volgen.
    Ik wens je nog heel veel fietsplezier en een goede reis.

    Groeten Tonnie.

  • 26 Juni 2014 - 20:48

    Jan Numan En Miny:

    Hoi Harrij
    Hoe is het .Heb je mooi daar? .Zit je al in Italie''
    Hier is het ook mooi weer.Woensdag gaan we met
    Betsij op stap.Naar Hengelo gl Nou groetjes van
    Miny en Jan numan en===BETSIJ

  • 26 Juni 2014 - 20:51

    Jan Numan En Miny:

    Hoi Harrij
    Hoe is het .Heb je mooi weer daar?.Zit je al in,
    Italie''. Hier is het ook mooi weer.Woens dag gaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 20308

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: