Langs de Tauber naar Rothenburg - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Langs de Tauber naar Rothenburg - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Langs de Tauber naar Rothenburg

Door: Doge

Blijf op de hoogte en volg Harry

19 Juni 2014 | Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

In Beieren hebben ze vandaag een Feiertag, ik weet niet waarom. Maar alles is dicht en de mensen nemen het er van. Ik ook. Want het was gisteren een lange dag van 118 km en vandaag had ik wat zaakjes te doen zoals twee verhaaltjes maken en mijn was droog zien te krijgen. Ook moest ik 'meine Gerate' opladen. Allemaal reden genoeg om te vertrekken uit Bad Mergentheim met zijn Kurbaden en mij te beperken aan een uitvoerig bezoek aan de stad Rothenburg ob der Tauber.

Om half 11 vertrok ik, mooi weer, maar soms erg fris door de bergen wellicht. In Markersheim, een wijnstadje, even een stop voor een koffie met appelgebak. Dat is zo langzamerhand het dagelijks ritueel geworden. Dan kom ik in Weikersheim, een heel aardig plaatsje, druk bezocht door vele fietsers op de Tauber Radweg. Dan gaat het naar Creglingen en moet ik een wegomlegging volgen, het is een nieuw fietspad, maar het gaat door het Craintal met veel venijnige klimmetjes en mooie dalingen. Tot aan Detwang, vlak voor Rothenburg. Daar zet ik mijn tent neer op een tjokvolle camping. Mijn buren zijn Drenten..

'S Avonds wandel ik 2 km omhoog naar de stad. Ik weet haast niet wat ik zie. Een middeleeuws museum welhaast, met torens, stadsmuren, vakwerkhuizen en klinkerstraten. Natuurlijk meerdere kerken en kapellen en een bijzonder marktplein dat schuin afloopt en omgeven is met gotische en renaissance gebouwen. Het doet me meteen denken aan die in Sienna, vorig jaar. Het is eigenlijk allemaal te veel. In de 'Reichskuchenmeister' gun ik mij zo'n lekkere forel. Dan komen lange schaduwen over de stad en verpesten voor mij de foto's die ik nog maken wilde.

Toch heeft deze dag mij goed gedaan. Het klimmen gaat steeds beter - geduld hebben op een hellingen is mijn devies. De afdalingen maken alles goed.

  • 19 Juni 2014 - 23:31

    BETSY BAAKMAN:

    Ik raad je aan om ook af en toe te kijken of je sms- en/of mailberichten heb!!

  • 20 Juni 2014 - 08:41

    Jeannette:

    Hi Harry, ik fiets helemaal met je mee. De euforie om boven aan te komen, voel ik weer helemaal opkomen. Dat is zo geweldig. Ik troostte mij tijdens een klim altijd met het liedje: What goes up, must go down.
    (Meestal na een paar keer schelden op waar ik mee bezig was, maar dat is even niet belangrijk.)
    Forceer niks en geniet van al dat moois om je heen. Jammer dat de foto's gisteren niet gelukt zijn, maar in het zuiden is het eerder donker dan hier in de zomer. Ik hoop dat de volgende wel weer lukken en dat plaatste wat jij noemde lijkt mij ook wel interessant om eens te bezoeken. Wie weet.Zet hem op en succes!

    Lieve groetjes
    Jeannette

  • 21 Juni 2014 - 16:31

    Pauline:

    Dag Harry,

    Ik heb met plezier je verhalen gelezen!
    Je hebt al een aardig stukje in je rugzak gedaan...
    Sterkte verder met de moeilijke momenten en geniet van al het fijne om je heen. :=)

    Groetjes,

    Pauline

  • 22 Juni 2014 - 13:36

    Henk Vogel:

    Ha die Harry!
    Ik heb je verslagen gelezen en zie dat het goed met je gaat, dat is mooi.
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    We hebben afgelopen vrijdag ook weer gebak gehad van Mees, die had zichzelf even jarig gemaakt, haha.
    Toen ik zelf naar de Vogezen fietste kwam ik op op plekke die jij nu hebt beschreven, dat roept weer herinneringen op. Zoals een rijnaak die ik inhaalde, mij weer inhaalde als ik pauzeerde, en even later haalde ik hem weer in. Evengoed gaat zo'n ding best snel zo zonder pauzes.
    Nog veel plezier en een behouden vaart.
    Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

Harry

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 20299

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: