'Grusz Gott' en 'Servus' ; ik ben in Beieren. - Reisverslag uit Bad Mergentheim, Duitsland van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu 'Grusz Gott' en 'Servus' ; ik ben in Beieren. - Reisverslag uit Bad Mergentheim, Duitsland van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

'Grusz Gott' en 'Servus' ; ik ben in Beieren.

Door: doge

Blijf op de hoogte en volg Harry

19 Juni 2014 | Duitsland, Bad Mergentheim

Al gauw rijd ik weer aan de andere kant van de Main. Langs mooie plaatsjes als Niedernberg, Groszwallstadt en Obernburg; uode stadjes, die tegenwoordig hoog opgebouwd tegen het verwoestende water van de rivier. Onderweg koop ik wat lekkers, neus wat rond, een terrasje en dan ga ik weer verder. Zo oom naar Worth, waar een toren en andere historische gebouwen de getuigen zijn van vergane glorie. Ook Miltenberg is zo' n plaatsje, waar de R omheinen hun noordelijke grens bewaakten. Het landschap wordt steeds mooier, overal wijnbouw vanaf de rivier, maar dat verandert al ik van de Main af ga en na Burgstadt de loop van de Erf ga volgen. Steeds hoger gaat het, over de Kappelberg naar Hardheim, een plaatsje dat mij tegenvalt: ik haal een opkikker bij en benzinestation, moet ik het kleinste verzet nog verder omhoog. Dan zet ik de afdaling in langs Konigheim naar Tauberbisschofsheim. 'Grusz Gott', klinkt het als ik neerstrijk op het terras van Der Apotheker, mij aanbevolen door een veel pratende Beier. Het lijkt wel of de tijd hier heeft stilgestaan en o zo Rooms! Als ik mijn visfilet en 2 grote glazen Herbthauser-Weizen op heb zoek ik de plaatselijke camping op. Aanvankelijk volg ik de pijlen goed, maar dan raak ik de weg kwijt. Vragen helpt, maar niet altijd even goed.. Ik wordt binnendoor over een weinig gebruikt paadje gestuurd en voorwaar.. Dan nog even staand op de pedalen: ik ben er. Op camping Willinger Tal. Een mooie camping met vriendelijke mensen. Het lijkt wel of ze steeds zingen..

  • 19 Juni 2014 - 11:19

    Albert:

    Hallo Harrie,

    Ben net terug van een weekje kamperen in Beuningen en lees dat je een fietstocht maakt naar Vinetie. Wat geweldig van je! Alsnog wens ik je een mooie fietstocht toe.
    Groetjes Albert

  • 19 Juni 2014 - 16:13

    Henny:

    Hallo Harry,

    Wat leuk om je berichten weer eens te lezen. Er komen een aantal plaatsen voorbij waar ik ook ben geweest, leuk om het weer eens te horen hoe het daar is.
    Geniet van het landschap en het plaatselijke eten en drinken.
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Bad Mergentheim

Harry

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 20325

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: