Salzburg stadt en Tauernradweg - Reisverslag uit Lofer, Oostenrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu Salzburg stadt en Tauernradweg - Reisverslag uit Lofer, Oostenrijk van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

Salzburg stadt en Tauernradweg

Door: Doge

Blijf op de hoogte en volg Harry

28 Juni 2014 | Oostenrijk, Lofer

Het was gisteren weer een mooie dag. Internet aansluiting voor het maken van mijn verhaaltjes, daarna Salzburg in. Een Radweg leidde me naar het centrum, Wat een drukte! Natuurlijk moest ik even de route de route laten, immers ik kan dat niet zo maar laten liggen. Maar toen ik mijn route oppikte bleek ook Benjaminse langs de belangrijkste te gaan. Mooi, mooi. Allemaal barok. De pracht straalt er van af! Ik begeef me in internationaal gezelschap, maar het duurt me te lang en de geschiedenis van een of andere bisschop die de stad heeft groot gemaakt staat me helemaal niet aan. Joden en andersdenkenden moesten de stad immers verlaten..
Nu de stad uit. Dat is geen makkie. Mijn GPS loopt correspondeert niet met die van Benjaminse, maar toen ik een bordje 'Vliegveld' Ag herinner ik mij dat je op die manier gemakkelijk de weg kunt vinden naar het Duitse Bad Reichenhall. Een mooi fietspad leidde me er naar toe en...ikrijd het centrum in. Echt een badplaats, met badplaatstoerisme: zien en gezien willen worden. En ik moest lopen, zo wees mij een in Tiroler tenue aan. 'Orde muss sein' niet?
Ondertussen geniet ik van de bergen. Onbeschrijfelijk! Water, begroeiingen, ruig, stenen en gruis met sneeuw. Stil is het dan, slechts het kletterende water hoor je. Geen wolken, zonnig.dan duik ik een tunnel in bij Unkel. Enerverend met al die auto's naast je, het gaat hard, hoe het hard besef ik niet. Want ze halen me niet in, ik rijd met hen mee. 60 km per uur! Als ik er uit kom, maak ik een stop. Was me dat even wat! Daar krijg ik een tip om de Radweg te nemen, die niet wordt aangegeven. Wat dan zie is grandioos, het is een deel van de Tauernweg. Achter Reith ga ik langs en bij Au pik ik mijn route weer op om in Lofel te komen. Zekerheidshalve neem ik hier mijn noodzakelijke maaltijd om op de komende camping niet nog eens terug te moeten. Maar dat was niet nodig, ik kom op een grote, goed geoutilleerde camping, camping Grubhof bij St. Martin. Ter afsluiting van deze enerverende dag van slechts 60 km drink ik een Maishofen Weiszen. Welverdiend na al die inspanningen: ik geniet nog lekker na en trek mijn plan voor de volgende dag.

  • 28 Juni 2014 - 15:54

    Lou Bakker-weckenbrock:

    Even een groet uit Nordhorn van mij! Wat een belevenis daar in het land der bergen! Wens je verder
    een goede reis hoor!

    Lou

  • 28 Juni 2014 - 15:56

    Mees Van Den Brink:

    Harrie, PROOST.
    Je gaat geweldig man.

    mees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

Actief sinds 09 Juni 2014
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 20307

Voorgaande reizen:

09 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: